Månedsrapport april-mai

Velkommen til blinQ sin forvaltningsrapport innen Teams og Teams Telefoni for april – mai. Her får du oppdatering rundt arbeidet som er gjennomført på plattformen de siste månedene samt tips, nyheter og fremtidige endringer innen Teams som samhandlingsplattform og Telefoni.

Statusrapport

Vi anbefaler alle å abonnere på vår statusrapport ved å klikke på knappen under. Her vil dere kunne følge blinQ SBCaaS sin oppetid samt motta varsler hvis tjenesten faller ned. Frem til nå har tjenesten en oppetid på 100%.

Status Microsoft Teams

I denne utgaven trekker vi frem følgende nyheter fra Teams - se også de ferskeste nyhetene i linken under:

  • Et tips for nyheter i Teams er å sjekke direkte i din Teams klient under hjelp og nyheter.
  • Bedre administrasjon av kamera og lyd for deltakere i teamsmøter.
  • Basert på en chat i teams for du nå mulighet til å raskt respondere ved AI baserte foreslåtte svar.
  • Enklere mulighet til å forbedre videokvaliteten når belysningen er dårlig ved blant annet å regulere lysstyrken

 

Status Telefoni i Teams

Dynamics 365 Voice

Nå har du muligheten til å motta og ringe ut via det offentlige telefonnettet gjennom Dynamics 365. Voice i D365 gir brukerne et rikt sett med analyser og innsikt, inkludert AI-drevet emneklynger og samtaleinnsikt.

For innkommende samtaler vil kundekortet automatisk gjøre oppslag i CRM og gi en oversikt over hvem innringer er inkl kundehistorikk. Selgerne vil kunne sende chatmeldinger fra Teams til andre kollegaer eller eksterne kontakter, mens samtalen pågår. For utgående samtaler vil brukerne enkelt kunne ringe ut ved click-to-call fra kundekortet og legge inn sine kommentarer direkte på kundekortet.

Anbefalte arrangement

Møt blinQ på NIC (Nordic Infrastructure Conference)

blinQ vil være tilstede som partner og med stand på den 10. utgaven av NIC. NIC går av stabelen fra 1. juni til 2. juni i Oslo Spektrum. Vi håper å se deg der.

Link til påmelding og agenda her.

Ellers kan vi anbefale Commsverse med tittelen: “The Microsoft Teams Hybrid Work Conference”. Her vil Kai Stenberg ha et innlegg med følgende tema: “Dynamics365 Omnichannel Voice with Direct Routing”.

Nyheter fra Tendfor

CRM-integrasjon med Salesforce – samme tema som sist

En måte å effektivisere kundeservicen i et kontaktsenter på, er å gi agenten så riktig informasjon som mulig før, under og etter en samtale. Tendfor utvider derfor standardmodulen for CRM-integrasjon med Salesforce. Tendfor har nå en standardisert integrasjon mot både Microsoft Dynamics og Salesforce.

I tillegg kan vi integrere mot de fleste moderne nettbaserte CRM-systemer på markedet gjennom vår generiske klientintegrasjon. Ønsker du en tettere integrasjon mot ditt CRM verktøy, vennligst ta kontakt med oss.

Zoom

Microsoft Teams og Zoom på Android
I samarbeid med Zoom lanserer Microsoft muligheten til å bli med på Zoom-møter gjennom Microsoft Teams. Etter at du har aktivert “Direct Guest Join”, planlegg et nytt Zoom-møte eller videresend fra eksisterende Zoom-møte til Teams-rommet på Android. Møte vil vises i kalenderen og vil være tilgjengelig for deltakelse.
 Lagre som PDF