Månedsrapport oktober-november

Velkommen til blinQ sin forvaltningsrapport innen Teams og Teams Telefoni for oktober-november 2021. Her får du oppdatering rundt arbeidet som er gjennomført på plattformen de siste månedene samt tips, nyheter og fremtidige endringer innen Teams som samhandlingsplattform og Telefoni.

Statusrapport

Vi anbefaler alle å abonnere på vår statusrapport ved å klikke på knappen under. Her vil dere kunne følge blinQ SBCaaS sin oppetid samt motta varsler hvis tjenesten faller ned. Frem til nå har tjenesten en oppetid på 100%.

Status Microsoft Teams

I denne utgaven trekker vi frem følgende nyheter fra Teams

  • Se de ferskeste nyhetene fra Microsoft for november i link under.
  • Et tips for nyheter i Teams er å sjekke direkte i din Teams klient under hjelp og nyheter.
  • Det kommer stadig flere funksjoner hva gjelder “Breakout-rooms” – nå kan du blant annet forberede alle rom med utvalgte deltakere i forkant av møte.
  • I innstillinger kan du nå velge å starte en ny chat i hovedvinduet i Teams eller i et nytt vindu.
  • Slå på direkte teksting i en samtale – du velger selv språk.

 

Status Telefoni i Teams

Vår statusrapport som viser oppetid av vår tjeneste SBCaaS inkluderer nå også Azure South US (USA).

Bildet under viser oppetiden for South US – for fullstendig statusrapport SBCaaS klikk på link under.

 

CS Omnichannel i D365

Customer Service Omnichannel vs Contact Center

Vår sjefskonsulent Kai Stenberg har skrevet en blogg om dette:

Med Omnichannel kundeservice mener vi at bedriften har en helhetlig kommunikasjon med kundene sine på tvers av ulike kanaler. Det betyr at du kjenner igjen den samme kunden uansett om vedkommende ringer, kontakter deg via hjemmesiden din eller i sosiale medier.

Les mer i Kai sin blogg her – du kan lese om Omnichannel vs Contact Center.

Vi skal teste dette – resultatet kan du lese om i neste rapport.

Nyheter fra Tendfor

Gjeldende fra november
  • I versjon 3.10 har vi nå fått realtime presence for Teams.
  • Import av eksterne kontakter basert på .csv-fil er nå mulig.
  • Køer, tidsstyring og avansert ivr kan nå kopieres og redigeres direkte i admin-verktøyet.

Viderekobling - ikke brukte nummer

Viderekobling av nummer som ikke er i bruk
Kort forklart – dersom dere har nummer i en nummerserie som ikke er i bruk vil du kunne viderekoble direkte til eksempelvis sentralbord.
Vi vil fremover teste funksjonaliteten og kommer tilbake med mer informasjon.
 Lagre som PDF