Velkommen

Velkommen til blinQ sin forvaltningsrapport innen Teams og Teams Telefoni for januar 2021. Her får du oppdatering rundt arbeidet som er gjennomført på plattformen den siste måneden samt tips, nyheter og fremtidige endringer innen Teams som samhandlingsplattform og Telefoni.

Statusrapport

Vi anbefaler alle å abonnere på vår statusrapport ved å klikke på knappen under. Her vil dere kunne følge blinQ SBCaaS sin oppetid samt motta varsler hvis tjenesten faller ned. Frem til nå har tjenesten en oppetid på 100%.

Status Microsoft Teams

Vi i blinQ vil trekke frem følgende endringer i Microsoft Teams som er gjort i det siste:

  • Du har nå muligheten til å dele møtet inn i mindre grupper for å tilrettelegge for separate diskusjoner i det Microsoft Teams kaller Breakout Room
  • Nå kan du vise flere numre for en enkelt kontakt. Du vil kunne se tilgjengelige numre før du starter en samtale
  • Forlat et møte eller “live event” uten å motta varsler
 

Status Telefoni i Teams

Vi i blinQ vil trekke frem følgende nyhetet innenfor SBCaaS

  • AudioCodes One Voice Operation Center gjør at blinQ nå kan tilby SBCaaS kapasiteter fra alle lokasjoner, også kundens eget datasenter (se også under).
  • SBCaaS West Europe planlegges oppgradert ila mars 2020 – kun feilrettinger og ingen ny funksjonalitet.
  • blinQ har startet testing og etablering av nummeroppslag for Teams via Link Mobility inTouch API som en erstatning for 1881. Vi håper å ha dette tilgjengelig for kunder fra og med 1. mars.

 

Skype Online Connector

Skype Online Connector terminert 15. februar.

Hva betyr dette for deg? Dette kan du lese mer om på Kai sin blogg her. Videre er det viktig å legge merke til at Skype for Business Online blir skrudd av 31. juli i år. blinQ bistår gjerne ved spørsmål eller bistand rundt dette.

Sertifisert utstyr

Her finner dere en totaloversikt over Teams sertifiserte enheter – trykk her

Vår sjefskonsulent Kai Stenberg har en forkjærlighet for enheter og tilbehør til Microsoft Teams og trekker frem følgende:

Nyheter fra Tendfor

Tendfor Sentralbord og kontaktsenter-løsning kommer nå med en gledelig nyhet.

blinQ vil sammen med Tendfor nå kunne flytte sentralbordet fullt ut i skyen. Nå kan du blant annet sette over samtaler fra Teams direkte til mobil eller fasttelefon over det offentlige telenettet. Vår sjefskonsulent Kai Stenberg har oppsummert dette i sin blogg som du kan finne under.

 Lagre som PDF