På webinaret vil du lære det grunnleggende om telefoni som en tjeneste i Microsoft Teams, hva du trenger for å komme i gang og hvilke fallgruver og muligheter som finnes. Vi ser også på hvilke sentralbordløsninger som finnes, både hva Microsoft leverer ut av boksen og hvilken merverdi du får ved å velge noen utvalgte tredjeparts-leverandører.

AGENDA

Teams telefoni som tjeneste

Vi ser på muligheter og lisenser. Snakker om ulike lisenser, og hva som er lisenskravet for å kjøre telefoni i Teams. Hvorfor bør dere gå for telefoni i Teams vs for eksempel mobilt sentralbord?

CallQueues/AutoAttendant (CQ/AA) som sentralbord

Vi går gjennom Microsoft sin sentralbordløsning ut av boksen, og ser på muligheter og begrensninger.

Tendfor Sentralbord Pro/cons vs CQ/AA​

Gjennomgang av funksjonalitet i Tendfor sentralbord. Hva er fordelene og ulempene. Hva gi Tendfor sentralbord ift CallQueues/AutoAttendant.

Competella sentralbord hybrid pro/cons

Gjennomgang av funksjonalitet i Competetella sentralbord. Hva er fordelene og ulempene. Hva gi Competella sentralbord ift CallQueues/AutoAttendant.

1881 oppslag (tredjepart)

blinQ har laget en løsning som gjør at noen ringer deg på Teams, så kan vi gjøre oppslag mot 1881. Selv om vedkommende som ringer ikke ligger i din kontaktliste.

Sammendrag og spørsmål

Image

Kai Stenberg

Sjefskonsulent på Microsoft Teams (og Skype-for-Business) og telefoni
blinQ

blinQ © copyright 2020